یونیت دندانپزشکی

ساخت وبلاگ

یونیت دندانپزشکی نو بخریم یا دست دوم؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب خرید یونیت دندانپزشکی  دست دوم بپردازیم. در میان دندانپزشکان برخی تماایل به خرید تجهیزات دست دوم دارند یکی از علت های ان مقرون به صرفه تر بودن این تجهیزات نسبت نو انهاست. در برخی موارد نیز دندانپزشک دنبال مدلی از محصول است که نو ان در بازار وجود ندارد و مجبور است تا برای خرید ان برند دست دوم انرا تهیه  نماید.امروزه در بازار تجهیزات دندانپزشکی شاهد این مساله هستیم که برخی برندها دیگر وارد کشور نمی شوند و کیفیت خوبی هم دارند و دندانپزشک مجبور می شود تا مدل دست دوم انرا خریداری نماید.

خرید تجهیزات دست دوم مقرون به صرفه تر از نو است ولی در کنار این مزیت معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی ان خواهیم پرداخت. در زمان خرید یک یونیت دندانپزشکی دست دوم باید از هز نظرمحصول را مورد بررسی فنی قرار دهید تا بعدها دچار مشکل نشوید.بعضا مشاهده شده دندانپزشکانی که اقدام به اینکار کرده اند و دستگاه از نظر فنی مشکلات زیادی داشته و هزینه های تعمیر و نگهداری زیادی را به گردن دندانپزشک گذاشته است به برعکس به جای اینکه مقرون به صرفه باشد هزینه بیشتری را متحمل شده است.

توصیه ما به اغلب دندانپزشکان این است که در زمان خرید یونیت دندانپزشکی  دست دوم حتما از یک کارشناس خبره در این زمینه راهنمایی بگیرند و اگر کارشناس سالم بودن دستگاه را تائید کرد اقدام به خرید ان نمایند. اینکار باعث می شود تا خریدی درست و مطمئن صورت پذیرد و دستگاهها بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. این کار باعث می شود تا شما در زمان خرید دستگاه مورد نظر را از هر نظر بررسی کنید و اگر دستگاه عیبی هم داشته باشد مطلع باشید که چقدر هزینه برای تعمیر ان باید کنار گذاشته شود.

بعد از خرید دستگاه نکته مهم نگهداری از ان است. چه شما تجهیزات دست دوم بخرید و چه نو باید به صورت دوره ای ان را سرویس کنید و برای اینکار نیز باید از کارشناسان خبره استفاده نمایید .سرویس دوره ای کمک می کند تا دستگاه از نظر فنی بررسی شود و اگر عیب و ایراد کوچکی دارد سریعا برطرف شود تا این عیب کوچک منجر به بروز عیب های بزرگتر نشود و دستگاه همیشه کارکرد مناسبی داشته باشد.

نکته مهم دیگر در رابطه با یونیت دندانپزشکی  نحوه نصب و نگهداری ان است. بایدبه ایننکته توجه نمایید که در زمان نصب حتما از فردی خبره در این زمینه کمک بگیرید زیرا نصب درست دستگاه تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد ان دارد. بعضا مشاهده شده که نصب توسط افراد غیرحفه ای در این زمینه مشکلاتی را به بار اورده و حتی منجر به وارد شدن اسیب به دستگاه شده است. پس مهم است که دندانپزشک به همه این نکات در زمان خرید یونیت توجه نماید تا دردسرهای زیادی را متحمل نشود.

زمانی که شما دستگاهی را به صورت نو از شرکت تهیه می نمایید خود شرکت نصاب های مورد اطمینان را برای نصب دستگاه ارسال می کند و برای سرویس دوره ای هم شما میتوانید باشرکت تماس بگیرین را تکنسین خبره را بفرستند تا دستگاه شما را چک کند و اگر نیاز به تعمیرات داشته باشد اقدامات لازم را بر روی ان انجام دهد. ولی اگر دستگاه دست دوم خریداری می کنید خود باید اقدام به پیدا کردن متخصص در زمینه نصب و نگهداری بکنید و در این زمینه م یتوانید از همکاران خود مشورت بگیرید تا اگر فردی خبره را سراغ دارند به شما معرفی نمایند. افراد متخصص در این صنف بسیار زاید هستندکه شما می توانید از تخصص انها استفاده نمایید.

در نهایت توصیه ما برای خرید یونیت دندانپزشکی  به شما عزیزان این است که از تجهیزات نو موجود در بازار استفاده نمایید ولی به هر حال تجهیزات دست دوم خوب و با کیفیت نیز در بازار وجودارد و باید در زمان خرید از نظر فنی نیز انرا مورد بررسی قرار داد.

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی ,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 75 تاريخ : شنبه 28 تير 1399 ساعت: 15:24

اهمیت استفاده از تکنسین متخصص و خبره در زمان نصب یونیت دندانپزشکی

زمانی که دندانپزشک اقدام به خرید یونیت دندانپزشکی  می کند باید این نکته را مورد توجه قرار دهد که باید در زمان نصب دستگاه از افراد خبره و متخصص در این زمینه استفاده کند. اغلب شرکت های فروشنده در زمان خرید نصاب مورد اطمینان خود را به محل اعزام می نمایند تا به درست ترین شیوه ممکن دستگاه شما را نصب نماید . در واقع درست نصب کردن دستگاه بر عملکرد درست ان تاثیر می گذارد. نصب نادرست دستگاه منجر به شکستگی قسمت های حساس و خرابی ان می شود.

باید علاوه بر نصب اولیه به سرویس دوره ای دستگاه نیز توجه کنید. دندانپزشک باید به صورت دوره ای با شرکت تماس بگیرد و در خواست تکنسین برای سرویس دستگاه نماید. این کار کمک کننده است تا تکنسین  با تشخیص درست عیوب کوچک دستگاه را برطرف نماید زیرا اگر به این عیب ها توجه نشود به مرور زمان دچار خرابی های بزرگ و پر هزینه تر خواهد شد. توجه به این نکته امری لازم و ضروری است که ما انرا به همه دندانپزشکان توصیه می کنیم.

در زمان نصب اولیه یونیت دندانپزشکی حتما به این نکته توجه داشته باشید که از تکنسین های متخصص خود شرکت استفاده نمایید زیرا این عزیزان تخصص لازم را دارند و از طرفی دیگر شرکت فقط در صورتی که تکنسین خودش این کار را انجام داده باشد یونیت را گارانتی می کند چه بسا دیده شده است که نصب یوینت توسط تکنسین های غیر انجام شده و در زمان نصب به دستگاه اسیب وارد کرده اند و در نهایت دندانپزشکان مجبور به پرداخت هزینه تعمییر شده زیرا در این صورت شرکت تعهدی در رابطه با خرابی ها ندارد.

در رابطه با اجزای یونیت ، صندلی یکی از بخش های مهمی است که در زمان ساخت به کیفیت ان توجه ویژه ای می شود. بیمار زمان نشستن بر روی صندلی باید احساس راحتی لازم را داشته باشد چون زمان نسبتا زیادی را بر روی صندلی می گذراند. وزن حداکثری را که صندلی یونیت تحمل می کند معمولا چیزی حدود 170 کیلوگرم است و وزن بالاتر موجب اسیب دیدن به مکانیک دستگاه می شود. در واقع صندلی استاندارد تنظیمات خودکاری دارد که دندانپزشک توسط این تنظیمات می تواند به راحتی تسلط لازم را به دهان بیمار پیدا کند وکمترین فشار را متحمل شود.

درزمان نصب یونیت دندانپزشکی  تکنسین انرا در بهترین و مقاومترین مکان نصب می کند زیرا کف پوش باید مقاومت تحمل وزن یونیت را داشته باشد. از این رو کف بتنی برای این کار بسیار مناسب است. هیچ گونه شیب و یا پستی و بلندی نباید در زیر محل نصب یونیت وجود داشته باشد زیرا با دقت در جای مناسب فیکس شود. همه این ها از موارد مهمی است که یک تکنسین با تجربه از ان اگاهی دارد و اگر مشکلی این چنینی وجود داشته باشد در ابتدا توصیه به برطرف کردن این مساله می نماید تا بعدها دستگاه دچار خرابی نشود.

از جمله مهمترین نکات در زمان نصب لوله کشی دستگاه است . اگر این مار به درستی انجام نشود مشکلات عدیده ای به بار می اید. بعد از نصب هم باید در ان سرویس های دوره ای لوله ها توسط تکنسین چک شود تا چیزی جلوی راه ان را نگرفته باشد و الودگی نداشته باشند زیرا اگر این قسمت الوده باشد به مرور زمام باعث شیوع الودگی های میکروبی و عفونی می شود. در طراحی و تولید این لوله ها نیز از مواد مقاوم استفاده شده تا تحمل فشار را داشته باشند.در برخی از قسمت ها جنس لوله ها گالوانیزه است و دیگر قسمت ها از جنس پی وی سی هستند.

درزمان نصب یونیت دندانپزشکی  تکنسین باید توجه لازم در نصب صحیح لوله را داشته باشد زیرا نصب درست لوله باعث می شود تا راندمان و عملکرد دستگاه افزایش پیدا کند. از جمله موارد دیگری که نشان از تبحر یک تکنسین دارد تشخیص درست ان در زمان خرابی دستگاه است. زمانی که عیب دستگاه مشخص می شود برطرف نمودن ساده تر است. پس یک تکنسین باید به قدری متبحر باشد که در زمان وقوع خرابی بتواند در کمترین زمان ممکن انرا پیدا کند و بهترین شکل ممکن انرا برطرف نماید.

 

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی ,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 16 تير 1399 ساعت: 16:50

چرا نصب یونیت دندانپزشکی باید توسط تکنسین های خبره شرکت انجام شود؟

نصب یونیت دندانپزشکی  از جمله مراحل مهمی است که باید با دقت ومهارت تمام انجام شود.اگر دستگاه به خوبی نصب نشود عملکرد خوبی نخواهد داشت .یونیت در دو مدل ثابت و متحرک نصب می شوند.در مدل ثابت دستگاه به زمین فیکس شده و امکان جابه جایی ان به هیچ وجه وجود ندارد و در مدل متحرک این امکان جابه جایی وجود دارد. دندانپزشکان باید به این نکته توجه داشته باشند که نصب یونیت حتما باید توسط تکنسین های متخصص همان شرکتی که دستگاه را از ان خریداری کرده اند انجام شود .

دلیل این امر این است که این شرکت ها زمانی محصول را گارانتی می کنند که نصب ان توسط تکنسین های خودشان صورت گرفته باشد اگر کسی غیر از متخصصان خود شرکت این کار را انجام دهد اگر دستگاه در حین نصب یا بعدها دچار مشکل شود شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال ان قبول نمی کند و این امر موجب تحمیل هزینه بیشتر برای تعمییر ان دستگاه خواهد شد. فلذا در زمان نصب حتما به این نکته توجه نمایید و از تجربه خود یا فرد دیگر برای نصب دستگاه استفاده نمایید تا دچار مشکلات این چنینی نشوید.

نحوه انجام تاسیسات دندانپزشکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.نوع لوله کشی و تاسیسات مطب دندانپزشکی با توجه به وجود لوله های آب و برق، هوای فشرده و هوای ساکشن جراحی و فاضلاب  متفاوت تر از سایر تاسیسات است.در واقع قبل از نصب یونیت دندانپزشکی  باید همه این موارد بررسی شود تا در زمان نصب مشکلی به وجود نیاید. در زمان نصب یونیت تکنسین مربوطه باید تمامیه ادوات و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشد تا بتواند در کمترین زمان ممکن کار نصب را انجام دهد.

در مواردی که بیمار در طول در مان استرس زیاد داشته باشد در انجام روند درمان اختلال ایجاد می شود و دندانپزشکان برای کاهش این میزان استرس و اضطراب لوله های اکسید نیتروژن را تعبیه می کنند تا به این وسیله بیمار را ارام کنند و خود با ارامش مراحل درمانی را به دقت جلو ببرند.

نکته مهم دیگر در نصب یونیت دندانپزشکی  نوع کفپوش است که باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد که هم بتواند وزن یونیت را تحمل کند و هم جابه جایی دستگاه به حداقل میزان ممکن برسد فلذا از این رو کف مقاوم بتنی برای این کار بسیار مناسب بوده است . کف یونیت باید تراز باشد تا توسط تجهیزات خاص در جای مناسب خود فیکس شود.حال این سوال پیش میاید که هزینه نصب یونیت چقدر است .در واقع پاسخ به این سوال متفاوت است زیرا همه چیز بستگی به نوع یونیت دارد.

درواقع یونیتی که کیفیت فنی بالایی داشته باشد هزینه نصب و اموزش ان نیز بالاتر می رود و درواقع دندانپزشکی که یونیت با کیفیت بالایی را انتخاب و خریداری می کند کیفیت نصب هم برایش اهمیت زیادی دارد فلذا حاضر است تا هزینه بیشتری را متحمل شود ولی دستگاهش به بهترین شیوه ممکن نصب شود.به طور کلی عواملی که برای نصب یونیت در قیمت ان تاثیر گذار هستند هزینه های طراحی ، موقعیت نصب یونیت، زیرسازی و آماده سازی و فراهم کردن فضای کافی محل نصب، لوله کشی آب، لوله کشی هوای فشرده، لوله کشی کانال برق، راه اندازی و تست دستگاه می باشد.فلذا نصب یونیت بازه ی قیمتی متفاوتی دارد.

لوله کشی یونیت دندانپزشکی  یکی از مهمترین مراحل در نصب این دستگاه می باشد.این لوله کشی شامل مدار هوا و اب است.جنس لوله ها ومیزان مقاومتی که در تحمل فشار دارند متفاوت است.در قسمت پنوماتیک جنس لوله ها باید از نوع گالوانیزه یا مس باشد ولی در بخش های دیگر ان لوله ها از جنس پی وی سی هستند.بازبینی این لوله ها به صورت دوره ای از اهمیت بالایی برخوردار است و دندانپزشک باید الودگی عفونی لوله های اب را کنترل کند .این بررسی کردن مزیت های بی شماری دارد که مهمترین انها جلوگیری از شیوع الودگی های میکروبی وعفونی می باشد.

 

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی ,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 65 تاريخ : دوشنبه 2 تير 1399 ساعت: 14:55